Vándorlás egy Border-rel az RP-DDK mentén

11.nap: Barabásszeg–Szentpéterfölde

Leégés, a közmunkás polgármester...

2023. augusztus 24. - Csiga17

Este még fél 9 előtt ágyba kerültem, első ébredés fél 5–kor.
Herci az előszobában a kövön hűsöl, be se jön a szobába, ahol laminált padló van.
6–kor óracsörgésre kelés, 3 az 1–ben első kör, Bubu reggeli, mosdó, második kör “kávé”.
Tegnap este Karcsi keresett, csak már aludtam, visszahívom kávé közben, csacsogunk negyed órát, készülődés csúszik.
7:20–kor start, Petrikeresztúrig aszfalt, majd erdő, mocsaras rész mindezt hullámvasutazva.
Kiérve a faluból emelkedős rész erdőben, felérve víkendházak között vezet az ösvény.
Odaérünk egy vadkerítéshez, amin létra vezet át, megoldjuk, majd egy nagyon hosszú kitett szakasz, tűz a nap, erdő melletti úton tovább, kiérünk az aszfaltra.
Zalatárnokig ez vezet, majd a buszmegállóban a közkút mellett reggeli, pihi, fürdetés.
Sokkal jobban érzem magam, mint tegnap reggelinél (csak 14 km–et jöttünk), Hercegnek sincs problémája. MÉG.
Szentkozmadombjáig nyíl egyenes aszfalt árnyék nélkül, na ezzel már vannak bajok. (Már 30 fok felett van a hőmérséklet.)
Beszélek hozzá, (Csak még egy kicsit kell menni...), megérti, beérünk, az első, ráadásul hatalmas nagy fa alatt megállás, itatás.
Csak 2–szer 8 deci vizünk van, amiből már az első 2 km után a fele elfogyott, megnézem az “okost” lehetőséget keresve Rádiházán, elvileg, de csak ELVILEG megvan a megoldás. (Még 3 km).
Indulás erdős részen, majd 1,5 km szenvedés a tűző napon, beérünk.
Pecsétnél megállj, minden vizet megiszunk bízva a szerencsénkben, a faluban van egy kocsma, ott töltekeznénk.
Tévedtem, csak délután van nyitva.
Még van több, mint 7 km a szállásig, víz nélkül elég szívás lenne.
Becsengetek egy házba, idős néni kijön, segít–ene–, csak az a baj, hogy először “bubis” vizet hozott, kedvesen mondom, hogy ez a kutyának nem jó, azonnal hoz 2 üveg csapvizet.
Nagyon cuki volt, ahogy segített, ahogy igyekezett.
Feltöltekezve indulás az emelkedőn a kápolna felé, többszöri megállás után végre felérünk.
Újabb itatás, pihi az árnyékban, míg Herci piheg, addig nézelődők.
Kis csinos a kilátás.
Tovább ismét hétvégi házak között, majd erdőben, ami meglepően jól járható, végül aszfaltra váltva beérünk a faluba.
A szállásnál szembesülök azzal a ténnyel, hogy egyáltalán nincs térerő. (Egy völgyben van a falu.)
“Vadászat” után nagy nehezen tudok telefonálni a szállásadónak (polgármester), mondja, mindjárt jön.
Addig az árnyékban pihi.
Nemsokára megjelenik egy félmeztelen, papucsos, kőműves rővidnadrágos fickó, cigivel a szájában, mondom magamban: “Mit akar itt ez a közmunkás?”
Megáll, bemutatkozik: “Szia, Molnár Péter vagyok, a polgármester, gyere, megmutatom a szállást.”
Leesett az állam.
A helyünk a Művelődési házban van, ott alakítottak ki egy szobát 3 ággyal, de van kiskonyha mikróval, hűtővel, valamint fürdési lehetőség is.
Mindezért nem fogadnak el pénzt, de szerintem a becsületkasszát alkalmazni fogom.
A világ legjobb szállása és polgármestere 94 lakossal.
Mivel nincs térerő, csak a polgármesteri iroda wifije, mondom neki, hogy bajság van, mert nincs kajám és rendelni szerettem volna.
Bemegyünk az irodájába úgy ahogy van félmeztelen, a vezetékes telefonon megrendeljük a vacsit és mivel hallotta, hogy sört is kértem, a telefon után odamegy a hűtőhöz és megkinál egy nedüvel.
Basszus, melyik bolygón vagyok?...
Mondja, kulcsot nem ad, mert soha nem kerül vissza Hozzá, reggel, ha távozok, csak hagyjak mindent úgy, ahogy van.
“Itt mindenki ismer mindenkit, baj nem történhet.”
Távozik, kaja nemsokára megérkezik, addig rendezem a cuccom a hűs szobában.
Nagyon fáj a nyakam és a vádlim, totál leégtem a napon.
A hideg szoba jót tesz egészen addig, míg Őfelsége, kisziesztázva magát meg nem jelenik a frizbivel.
Oké, akkor hát játék, bár mondtam Neki, hogy még mindig brutál meleg van.
Ennek az lett a következménye, hogy 3 kör után meggondolja magát, irány a hűs térkő a szobában. :)
Ugye megmondtam.
Már csak Herci lekezelése (szőrének kikefélése, masszírozás), lazulás, fürdés, vacsi, aztán holnap a nap után PIHENŐNAP.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.